woensdag 15 maart 2017

STOERE SPEELKUSSENS UIT OUDE JEANSBROEKEN



De kleuterjuf van Jerome, juf Loes, vroeg me onlangs om hun speelkussens opnieuw te overtrekken omdat ze tot op de draad versleten waren.  
Elke dag krijgen die kussens 20 kleuters te verduren, dus moest ik geen 2 keer nadenken om er stevige hoezen voor te maken. En wat is nu steviger en mooier dan jeans.
Ik maakte de hoezen uit oude jeansbroeken, Ondertussen heb ik er hier een stapel van verzameld. Als je zelf geen oude jeansbroeken hebt liggen, kan je steeds een Kringloop binnen springen. Daar vind je er aan 4€ het stuk.   
Elke pijp van de broek maakte ik langs 1 kant los en naaiden ze dan weer allemaal aan elkaar op lengte van de kussens. Als grappig detail naaide ik er nog de achterzakjes en de zijzakken terug mee op. 
 



Voila, het ravotten kan beginnen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten